reklama

Chlieb každodenný - bezlepkový

Vhupla som zmoknutá do pár dní otvoreného obchodu s celiatickými výrobkami - aj tými racio a bio a rôznym iným spôsobom zdravými. Vzala som si milý prútený košík vystlaný farebnou látkou a hlavou mi preletela spomienka na podobné košíky z podobného obchodíka v Modre, ktorý ma v lete naozaj nadchol. Muž ma čakal v aute a tak som letela pohľadom po regáloch a hľadala svoj tovar. V košíku sa hneď ocitla cícerová múka, pohanková múka, ryžová múka, amarantové guličky a nejaké nevyskúšané drobné sladkosti. Na jedno ucho som počúvala rozhovor predavačky a mladej mamičky - hlavným problémom bol chlieb - objednávaný aj pečený.  A keď že už tretí týždeň dcéra prosíka o upečenie toho istého chlebíka, asi jej chutí, tvrdí, že je vysoko jedlý, tak ho dávam na podnos a ponúkam ho aj vám.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

400g Promix CH - teda chlebovej bezlepkovej múky
2 PL amarantovej múky
2 PL ľanových semiačok
2 PL sézamových semiačok
2 PL oleja
polovicu droždia FALA - t.j. asi 20g
4 dl teplej vody
1 ČL soli
1 žĺtok
1ČL kryšt. cukru

 Droždie rozpustíme vo vode s cukrom a prilejeme k ostatným prísadám a zamiešame. Dáme do vymazanej a kukuričnou múkou vysypanej formy mnou preferovaného srnčieho chrbta a necháme cca 20 min kysnúť. Pečieme pomerne dlho - aj hodinu pri 180 stupňoch.

 Ja spolu s chlebom pečiem buď mufiny, alebo koláčik (tie vyberám skôr) a tak využívam naplno teplo rúry a šetrím korunky na dovolenku.
Priznám sa, vyskúšala som všelijaké chleby - s burizónmi, aj so zemiakmi, aj jablčnou drťou ... Aj sme ich mrazili, aj plesnivé vyhadzovali, aj sme sa smiali, keď boli nedopečené a znova sme ich dávali piecť. Chuť mali tiež rôznu - od pilinovej, cez cesnakovú, alebo prerazila pohanka. Chlieb je dôležitý, lebo oň denne prosíme a denne sme vďačný, že ho máme ... A ešte niečo. Nemrazíme ho. V sáčku vydrží týždeň.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Ešte malá spomienka. Moja dcéra, keď bola menšia od stola vystačila s tanierom polievky a obrovským krajcom chleba. Milovala chlieb. To sa málokedy vidí jesť s takou chuťou prostý suchý chlebík. To druhá, vegetariánka milovala mäso. Chlieb vôbec nemusela. V deň, keď sa staršia dozvedela o svojej diagnóze celiakie prestala jesť mäso. Vzdala sa toho, čo v jej jedálničku bolo položené vysoko, skoro na "oltári".

Klára Radimáková

Klára Radimáková

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Chcela by som byť úsmevom na tvárach ľudí. Môcť sa občas povystierať od ucha k uchu a usadiť sa na perách každému, kto to práve potrebuje. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenáceliatické receptyľudia okolo mňazo šuflíkaSúkromnéKnihy, ktoré čítam

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu