reklama

Obyčajný príbeh bezlepkového chleba

Konečne sa moja odmaturovaná dcéra zobudila - ani nie ráno, ani nie tak, ako na to dlho čakám, ale zobudila sa do svojho bezlepkového sveta a začala konať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

„Som akčná žena“- vyhlásila a do poštovej schránky vhodila objednávku na tri druhychlebovej múky z modranských pekární. Všeličo sme o nej počuli - akýje z nej chlebík báječný, aký je ozajstný, aj aký je kontaminovaný lepkompri nie striktne oddelenej výrobe... Ale. Balík prišiel asi o týždeňa v ňom tri druhy chlebovej múky pobalenej po štyri balíčky aj sosušeným droždím. Suma sumárum dvanásť chlebov v prášku.
„Tak takétopečenie ma bude baviť!“ - prečítala si návod skorodospeláčka.
„Stačí pridaťvodu a zamiešať s droždím, dať do pekáča a upiecť. Začnem s ochutnávkou alpského...“ -tančila s misou v ruke po kuchyni.
O nejaký čassa po dome skutočne začala šíriť vôňa pečeného chleba a z toho prvéhosme ochutnali všetci a všetci sme svorne pomľaskávali, privoniavali,chrumkali. Chutil naozajstne. Bol plný semiačok. A žiadne príznaky saceliatičke po jeho zjedení nedostavili.
Druhý v poradí si upiekla predcestou do hlavného mesta - nemala všakčas ho jesť a zo dva dni ho dusila v igelitovom sáčku, tak chudáksplesnivel. Bol to pôvodne biely chlieb, trocha hutný a nie až takýchutný. No, a potom to prišlo...
Sedela som v kuchynia s úľubou som sledovala dcéru skoro na vydaj ako pracujev kuchyni. Jav nevídaný alebo skôr vídaný ako dúha po búrke. Nasypala múkuz tmavého chleba, sušené droždie a odmerala vodu. Cesto vyzeralo akogit na sklá do okien. Dívala som sa na to prehusté bahnovo vyzerajúce čudo.
„Prilej tam viacvody“ - poradila som jej zo svojej skúsenosti so „savosťou“ bezlepkových múk.
Poslúchlaa miešala. Keď sa voda spojila s múkou prestala. Dívam sa na hrudkovúštruktúru cesta: „To nemáš dobre vymiesené. “ „Ale mám ... To už začínakysnúť...“- povedala znalecky. Zobrala som varechu a začala som tohrudkové teleso prevaľovať a krútiť v mise. Priliala som ešte trochavody, hrudky sa rozhrudkovávali a vznikala hladká masa. Tentokrát chliebpri pečení rástol a rástol, voňal až na dvor a potomk susedom...
Keď si z vychladnutého dcéraodkrojila krajec a začala ho jesť, znova som uvidela na jej tvári výraz,aký má človek, ktorý miluje chlieb.

Klára Radimáková

Klára Radimáková

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Chcela by som byť úsmevom na tvárach ľudí. Môcť sa občas povystierať od ucha k uchu a usadiť sa na perách každému, kto to práve potrebuje. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenáceliatické receptyľudia okolo mňazo šuflíkaSúkromnéKnihy, ktoré čítam

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu